Statistica importantă pentru Samsung înainte de lansarea Galaxy S9

de: George Stanciu
23 02. 2018

Samsung Galaxy S9 se lansează foarte curând, iar sud-coreenii au motive de bucurie, având în vedere cifrele vânzărilor din ultimul trimestru.

Pe 25 ianuarie vom avea ocazia să vedem noul Samsung Galaxy S9, viitorul flagship al companiei. Despre telefon știm cam tot ce se poate ști, am văzut o mulțime de imagini neoficiale cu acesta și știm că va fi foarte similar cu actualul S8. Sunt câteva diferențe pe partea din spate, unde găsești un senzor de amprentă amplasat central și una sau două camere foto.

Au apărut cifrele legate de trimestrul patru din 2017, iar situația este, în continuare, îmbucurătoare, pentru Samsung. Aceștia au vândut 74.026.600 de telefoane în ultima parte a anului 2017, având o cotă de piață de 18,2%. Apple, pe locul doi, a vândut 73.175.200 de smartphone-uri, având 17,9 cotă de piață. Podiumul este închis de Huawei, care are 43.887.000 de telefoane vândute, adică 10,8% cotă de piață.

Poziția Samsung este întărită în comparație cu trimestrul 4 din 2016, dacă vorbim despre cota de piață, care era de doar 17,8% atunci. Pe de altă parte, în acel interval de timp cifrele absolute au arătat mai bine; sud-coreenii au vândut 76.782.600 de smartphone-uri. În trimestrul 4 din 2016, Apple era la egalitate din punct de vedere al cotei de piață, cu 17,8% și 77.038.900 de unități vândute. Huawei nu ajunsese încă la 10% cotă de piață, cu 40.803.700 de telefoane vândute.

Per total, avem de-a face cu prima scădere a vânzărilor de telefoane la nivel global, începând cu 2004. Astfel, dacă în trimestrul 4 din 2016 au fost vândute 432.140.300 de smartphone-uri, în aceeași perioadă din 2017 s-au vândut 407.845.400 de telefoane. Scăderea de acum este un punct important în evoluția pieței de telefoane și rămâne de văzut dacă trendul descendent va continua și în viitor.